De Hospitality Test: breng competenties in kaart

De Hospitality Test: breng competenties in kaart

Payroll Limburg.nl lanceerde afgelopen voorjaar de Hospitality Test. Deze test meet of medewerkers en kandidaten beschikken over 9 belangrijke competenties die in de horeca van belang zijn. ‘Een uitstekend vertrekpunt bij het naar een hoger plan tillen van personeel.’

De horecabranche is geen eenvoudige branche om in te werken. Klantenbinding is in deze tijd uiterst belangrijk geworden en daarvoor zijn bepaalde kwaliteiten en eigenschappen nodig. Competenties waar werkgevers naar op zoek zijn en die gasten verwachten.

De Hospitality Test: een stap vooruit
Payroll Manager Jordy Gielkens ziet deze test als een uitbreiding op de ervaring en expertise van medewerkers: ‘Service in de horeca werkt vaak op basis van vertrouwen: begrijpt mijn gesprekspartner werkelijk wat er nodig is om een horecazaak te laten floreren en welk personeel daar bij past?’ Deze test voegt daar een volstrekt objectief instrument aan toe. ‘De uitkomsten van deze test bieden een uitstekend vertrekpunt als een horecaondernemer serieus van plan is de kwaliteit van zijn of haar personeel naar een hoger plan te tillen. Je wilt tenslotte eerst weten waar je bent, voordat je aan een reis begint.’

Vinden van nieuw talent
In de werving van kandidaten speelt een ouderwets cv een steeds kleinere rol. Dat vindt Taco van der Bijl, branchemanager Wiertz Gastvrij, ook niet vreemd: ‘In een krappe arbeidsmarkt hoeven werkgevers geen tientallen sollicitaties meer hoeven te verwachten op hun vacatures.’ In plaats van te selecteren op werkervaring, is het door de Hospitality Test mogelijk nieuw talent te vinden. ‘Als iemand niet over de startkwalificaties beschikt, maar wel hoog scoort in te Hospitality Test, heb je dus een kandidaat die met de juiste begeleiding een topper kan worden,’ aldus Van der Bijl.

9 competenties in 90 stellingen
Deze Hospitality Test laat zien hoe welke kenmerken van een persoon overeenkomen met de eigenschappen die in hospitality essentieel zijn. In de test staan 9 competenties centraal waarbij 90 stellingen worden getoond. De 9 centrale competenties zijn;

1. Stressbestendig
2. Flexibiliteit
3. Aanpassingsvermogen
4. Teamgericht
5. Proactief
6. Servicegericht
7. Structuur
8. Nauwkeurig
9. Communicatieve vaardigheden

Geheel kosteloos en voor iedereen toegankelijk
De Hospitality Test is onderdeel van de Wiertz Talent Tool, de testomgeving van Wiertz Company. Met de uitkomsten van deze testen krijgen medewerkers een beter beeld over hun eigen kennis en vaardigheden. Het invullen van alle testen is gratis en er zit geen maximum aan aantal ingevulde testen. Klik hier om direct naar de Hospitality Test te gaan.

Resultaten bespreken?
Meer weten over de Hospitality Test en wat deze voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op met Jordy Gielkens.