Wat kost backoffice dienstverlening?

Wat het uitbesteden van een back office precies kost is afhankelijk van diverse factoren, zoals het aantal medewerkers en de contractvorm.

Het uitbesteden van de backoffice is in veel gevallen zelfs goedkoper dan wanneer u alles zelf doet. Reken maar eens uit wat u als intermediair kwijt bent aan tijd; de personeelsadministratie op orde houden, vragen van medewerkers beantwoorden, debiteuren bellen, het betalen van loon en/of ziektegeld en het tarief van de accountant.

Bij ons betaalt u een inkooptarief voor ieder uur dat de medewerker werkt. De opbouw van dit tarief ziet er in de meeste gevallen als volgt uit:

Bruto uurloon X omrekenfactor = tarief (excl. BTW)

De omrekenfactor is inclusief:

  • Reservering van vakantiegeld, vrije dagen en pensioen
  • Afdrachten van werkgeverspremies
  • Dekking van de ziektekosten

Het verschil tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs bij de opdrachtgever is de marge die u als bedrijf verdient.

Offerte aanvragen

Het maken van contracten is maatwerk en afhankelijk van de specifieke situatie en behoeftes van een ondernemer, daar gaan we samen mee aan de slag!

In onze berekening worden naast de vaste wettelijk verplichte werkgeverlasten (afdrachten UWV/Fiscus, vakantiegeld en vakantiedagen), ook zaken als de ziekteverzuim-verzekering en pensioenmogelijkheden opgenomen.

Meer weten over onze contractmogelijkheden en onze tarieven?

Neem dan contact met ons op!